Britain secretly funded Reuters in 1960s and 1970s to spread anti-Soviet propaganda



by   |  VIEW 224

Britain secretly funded Reuters in 1960s and 1970s to spread anti-Soviet propaganda

During the period of Cold War, in the 1960s and 70s, UK Government had secretly funded the 168-year old news agency, Reuters, back then named as Reuters Group Plc., in a bid to spread intel on behalf of a British anti-Soviet Propaganda Unit, believed to be a part of British intelligence, while the funding remained hidden and the UK Government had channelled the payments through BBC (British Broadcasting Corporation), declassified government documents had revealed on Monday, the 13th of January 2020.

On top of that, Reuters, which the world’s largest information company, Thompson Corp. took over back in the 2008s and renamed as Thompson Reuters, had capitalized on the British government funding to expand Reuters’ coverage in to the Mideast and LATAM nations, while the Thompson Reuters Plc.

had concealed the amount by stating the money was stemmed off an increase in news subscription payments from BBC. Besides, the “Confidential” 1969 UK Government document marked as “Secret,” declassified last year and seen by a press agency reporter on Monday (January 13th), said, “We are now in a position to conclude an agreement providing discreet Government support for Reuter services in the Middle East and Latin America. HMG’s (Her Majesty’s Government) interests should be well served by the new arrangement. ”